تور گوا | تور هند | تور جزیره گوام

تور گوا,تور هند,تور لحظه آخر گوا,تور گوا نوروز 95,رزرو آنلاین تور گوا,رزرو تور لحظه 90 گوا – تور زمستان گوآ

تور گوا | تور هند | تور جزیره گوام

تور گوا,تور هند,تور لحظه آخر گوا,تور گوا نوروز 95,رزرو آنلاین تور گوا,رزرو تور لحظه 90 گوا – تور زمستان گوآ

تور گوا,تور هند,تور لحظه آخر گوا,تور گوا نوروز 95,رزرو آنلاین تور گوا,رزرو تور لحظه 90 گوا – تور زمستان گوآ

بایگانی
  • ۰
  • ۰

سفر به گوا

Park-Hyatt-1


اگر بخواهیم گوا را با دیگر نقاط هند مقایسه کنیم متوجه می‌شویم که گران است، اما در مقایسه با دیگر نقاط دنیا بسیار ارزان‌تر محسوب می‌شود. هم هتل‌های خوب و ارزان‌ قیمتی پیدا می‌شود و هم غذا و نوشیدنی، که همه‌ی این موارد به همراه جاذبه‌های زیاد و در بیشتر موارد رایگان از گوا مقصد توریستی محبوب و مقرون به صرفه‌ای ساخته است.

 

اطلاعات ضروری

واحد پول رسمی: روپیه هند (INR)
نرخ تبدیل ارز: ۱۰۰ روپیه هند = ۱.۵۲ دلار
اختلاف ساعت با تهران: ۱:۰۰+
زبان محلی: کونکنی
زبان رایج: انگلیسی

وضعیت آب و هوایی

وضعیت آب و هوایی که در اینجا ذکر می‌کنیم به طور میانگین برای پایتخت گوآ یعنی پانجی در نظر گرفته شده است که در موقعیتی تقریبا داخلی‌تر قرار دارد، بنابراین ممکن است در نواحی ساحلی دمای هوا مقداری کمتر باشد. در طول فصل‌های پر گردشگر یعنی دسامبر تا آوریل هوا بسیار مطلوب است. اگرچه ممکن است حتی بدون بارش باران، نسبتا مرطوب باشد. ماه آوریل واقعا گرم است، و در ماه موسمی ژوئن بارش باران‌های شدید شروع می‌شود که تا اواسط ماه اوت (آگوست) ادامه دارد. بهتر است در طول این ماه‌ها به طوری جدی از مسافرت به گوا اجتناب کنید، مگر اینکه به طور ویژه‌ای دوست داشته باشید باران‌های شدید و جریان‌های سیل آسا را به تماشا بنشینید.
بهترین زمان برای رزرو هتل

ممکن است در گوا قیمت‌ انواع هتل در طی فصل‌های مختلف تغییرات بزرگی را به خود ببیند. در طول فصل‌های گران و پرگردشگر یا به اصطلاح High-season که گردشگران زیادی از ساسر اروپا به این ناحیه سرازیر می‌شوند (از ماه نوامبر تا مارس و به طور عمده در طی هفته‌های منتهی به جشن کریسمس و سال نو)، هتل‌های گوا گاهی قیمت‌ها را تا دو و حتی سه برابر بالا می‌برند، با این وجود هنوز هم مشکل بتوان اتاق خالی پیدا کرد. بنابراین به یاد داشته باشید حتما قبل از سفر به این منطقه به صورت آنلاین جا رزرو کنید. در طول ماه‌های آوریل و مه هم بیشتر گردشگران داخلی از این منطقه دیدن می کنند. و در نهایت از ماه‌های ژوئن تا اوت به دلیل بارش باران‌های شدید موسمی گوا به طور عمده خالی از گردشگر می‌شود.
انواع هزینه‌ها
هزینه‌ی هاستل

هاستل‌ها در گوا تنوع نسبتا خوبی دارند. برای یک شب اقامت در یک اتاق اشتراکی باید بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ روپیه بپردازید، قیمتی خوب برای آن دست افرادی که محدودیت بودجه‌ای زیادی دارند. اگر تمایل به ماندن در اتاق های خصوصی را دارید می توانید با پرداخت ۳۰۰ تا ۹۰۰ روپیه بستگی به جایی که در آن اقامت دارید، از یک اتاق خصوصی به همراه دو تخت بهره‌مند شوید.
هزینه‌ی اقامت در هتل

مانند هاستل‌ها، هتل‌های گووا هم تنوع خوبی دارند که البته با قیمت‌های خوب و منطقی اتاق اجاره می دهند. اگر بخواهیم قیمت‌ها را بر اساس کیفیت و تعداد ستاره هتل‌ها دسته بندی کنیم به شرح زیر خواهد بود:

۱ ستاره ۲۲۰ تا ۶۰۰ روپیه
۲ستاره ۶۴۴ تا ۲.۵۲۷ روپیه
۳ ستاره ۸۸۵ تا ۵.۷۹۷ روپیه
۴ ستاره ۲.۳۰۸ تا ۶۹۷۷ روپیه
۵ ستاره ۵.۰۷۱ تا ۱۱.۲۸۲ روپیه

همانطور که مشاهده می کنید، حتی در بهترین‌ هتل ها هم قیمت‌ها نسبت به دیگر نقاط دنیا ارزان‌تر است. و اگر تمایل داشته باشید در هتل‌های باز هم ارزان‌تری اقامت داشته باشید محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت. ولی مسلم است که هرچقدر هتلی ارزان‌تر باشد کیفیت خدمات آن هم به نسبت پایین‌تر خواهد آمد.
متوسط قیمت مواد غذایی

خوشبختانه غذا و نوشیدنی در گوا قیمت‌های خوب و منطقی دارند که کیفیت خوب و طعم این غذاها که خصوصا با ذائقه‌ی ما ایرانی‌ها نسبتا سازگار است، ارزش آن را بالاتر می‌برد.

صبحانه: معمولا تعداد زیادی از هتل‌ها، یک وعده صبحانه‌ی ساده را به مشتریان ارایه می‌دهند. ضمنا تعدادی کافه و غذافروشی خیابانی وجود دارد که اگر نیاز دیدید می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. (۱۰۰ تا ۱۸۰ روپیه)

ناهار: از آنجایی که گوا شهرهای زیادی دارد، مشکل بتوان نرخی ثابت از قیمت‌ها را ارایه داد. اما در هرصورت کلبه‌هایی ساحلی وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها غذاهایی خوب و ارزن تهیه کنید. (۱۵۰ تا ۲۵۰ روپیه)

شام: برای کسانی که محدودیت بودجه‌ای دارند انتخاب‌های خوب و بزرگی وجود دارد. انتخاب هایی که به طور مثال شامل بیفتک (گوشت گاو) می‌شوند. (۲۴۰ تا ۴۰۰ روپیه) اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقمند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به ترتیب حدود ۱۷۰۷ و ۱۲۳۵ روپیه تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید.
هزینه‌ی حمل و نقل

اگرچه گوا سیستم حمل و نقل پیشرفته‌ای ندارد، اما با این وجود سفر به اطراف آن نسبتا آسان است چرا که شبکه‌ی جاده‌ای گسترده‌ی آن اکثر نقاط این ایالت را از طریق ماشین قابل دسترسی و به هم متصل می کند. نرخ انواع وسیله‌ی نقلیه به شرح زیر است:

کرایه تاکسی از فرودگاه تا سواحل محبوب ۱.۲۰۰ تا ۱.۳۰۰ روپیه
تاکسی از ایستگاه قطار تا سواحل ۵۰۰ تا ۱.۰۰۰ روپیه
۳ کیلومتر جابجایی با کالسکه ۶۰ تا ۱۲۰ روپیه
کرایه اتوبوس‌های عمومی ۸ تا ۲۰ روپیه
اجاره موتور سیکلت (هر روز) ۲۰۰ تا ۳۰۰ روپیه

توصیه‌هایی برای صرفه جویی در هزینه‌ها

همانطور که در قبل ذکر کردیم، به طور معمول گوا مقصدی تقریبا ارزان محسوب می‌شود. با این وجود بد نیست به توصیه‌های زیر برای کمتر شدن هزینه‌ها، نیم نگاهی بیاندازید.
به جای رستوران، در کلبه‌های ساحلی غذا میل کنید

اصولا در سفر به گوا، اگر دنبال جایی برای تفریح و سرگرمی هستید، نیازی نیست به غیر از ساحل به جای دیگری فکر کنید. کلبه‌های ساحلی معمولا غذاهای خوشمزه‌ی محلی را با قیمت‌های کمتری نسبت به رستوران‌ها به فروش می‌رسانند. اگر به غذاهای دریایی علاقه داشته باشید، می توانید همزمان با تماشای آبی بیکران دریا به خوردن غذای مورد علاقه‌تان مشغول شوید و در عین حال در هزینه ها هم صرفه جویی کنید.
به جای هتل، در کلبه‌ها و خیمه‌های روستایی اقامت کنید

اگر دوست دارید برای چند روز هم که شده مانند محلی‌های این منطقه زندگی کنید و به علاوه هزینه‌هایتان را پایین بیاورید، می توانید از مردم روستایی کلبه یا خیمه‌هایشان را با قیمت هایی بسیار مقرون به صرفه اجاره کنید.
بهترین تفریحات و سرگرمی ها در گوا
اقامتی رویایی در هتل پارک هایت به همراه چشمه‌ی آب و گرم

اگر از نظر مالی استطاعت کافی دارید و می خواهید به همراه همسرتان چند شب رویایی را سپری کنید پیشنهاد می کنیم در هتل لوکس پارک هایت (Park Hyat) توقف کنید. هتل مذکور یک مکان ۵ ستاره‌ی واقعی است که بزرگترین استخر گوا را در خود جای داده است. همچنین دسترسی راحت به ساحل و اتاق‌هایی عالی را برای شما فراهم می کند.

 

گشت و گذار در بازار Anjuna

بازار‌های آنجونا و آرپورا (Arpora)، از آن دست نقاط گوا است که حتما باید ببینید. موارد فوق العاده و بسیار جالبی از جمله چای، گیاهان دارویی، جواهرات و لباس در این بازار پیدا می شود که خریدن آن ها و حتی دیدنشان خالی از لطف نخواهد بود. بودن در چنین بازاری که پر از مردم محلی است لذتی است که به سختی فراموش می‌شود.

نکته‌ها:

پیشنهاد می‌کنیم از آنجایی که این بازار شلوغ و پر از جمعیت است، شما هم به همراه دوستانتان از آن بازدید کنید.

 

آرامشی ناب در ساحل پالولم (Palolem)

در سفرتان به سمت جنوب گوا، سعی کنید حداقل یک روز را در ساحل پالولم به سر ببرید. این ساحل حدود ۱.۵ ساعت از Canslim و ۲.۵ ساعت به وسیله‌ی ماشین از آرپورا فاصله دارد. ارزش سفر به سمت این ساحل با وجود یک جاده‌ی صاف و مستقیم به همراه درختانی در هر دو طرف جاده دو چندان می‌شود. در واقع پالولم جنوبی‌ترین ساحل گوا محسوب می‌شود. ساحلی بسیار آرام که آن را برای قایق‌سواری در هنگام غروب مناسب می کند.

نکته‌ها:

پیشنهاد می کنیم بعد از قایق‌سواری، نان تازه و محلی منطقه به نام تاندوری به همراه نوتلا (شکلات فندقی) را امتحان کنید.

 

خلیج پالولم هندوستان
تماشای آبشار Dudhsagar

Dudhsagar یکی از بزرگترین و همچنین زیباترین آبشارهای گوا است. صدای خروش آب‌های قدرتمند در حال سقوط و البته مناظر زیبای اطراف آبشار هرکسی را محو خود خواهد کرد. برای رسیدن به این مکان بهتر است که توسط ماشین جیپ از سمت شهر Morlem به این مکان حرکت کنید.

نکته‌ها:

بهترین زمان برای بازدید از آبشار ماه‌های نوامبر و فوریه است.
از آنجایی که دسترسی به این نقطه خیلی ساده نیست، بهتر است برای بازگشت طوری برنامه ریزی کنید که به قطار ساعت ۳ عصر Kulem برسید.

 

بازدید از معبد مانگشی (Mangeshi)

معبد Mangeshi واقع در پوندا (PONDA)، در میان محیطی زیبا احاطه شده است که مثال خوبی از معماری هندوی گوایی است. بازدید از این معبد ارزشمند یکی از کارهایی است که در سفر به گوا حتما باید انجام دهید.

نکته‌ها:

از آنجایی که این معبد یک مکان مذهبی است، سعی کنید لباس‌های مناسب بپوشید.
قبل از ورود به معبد حتما کفش‌هایتان را در بیاورید.

 

مزرعه‌ی ادویه جات ساهاکاری (Sahakari)

همانطور که می‌دانید، هندوستان سرزمین ادویه جات است و مشخصا سفر به آن بدون بازدید از یکی از مزارع کشت ادویه تکمیل نمی‌شود. تقریبا هر نوع ادویه ازجمله میخک، دارچین، جوز، برگ بو و کاری در مزرعه ساهاکاری رشد می کند. بازدید از این مزرعه علاوه بر اینکه اطلاعات شما در مورد انواع ادویه را بالا می‌برد، فرصتی عالی، جهت حمام کردن فیل‌ها برایتان فراهم می کند! مطمئنا برای هر توریستی که به اینجا سفر می کند، آشنایی با فرهنگ بومی آن اهمیت زیادی دارد.

نکته‌ها:

مزرعه ساهاری همانند معبد مانگشی در پوندا قرار دارد، از این رو می توانید بازدید از آن‌ها را همزمان کنید.

 

مقبره‌ی سنت فرانسیس ژاویر (St. Francis Xavier)

کلیسای مسیحی که به عنوان میراث جهانی تحت حفاظت سازمان یونسکو قرار گرفته است. سنت فرانسیس ژاویر در این کلیسا و درون مقبره‌ای که هر ۱۰ سال یک بار بازگشایی می‌شود و به معرض دید عموم گذاشته می‌شود، به خاک سپرده شده است. اگرچه عکاسی از مقبره مجاز است، اما ارتفاع آن سبب دشواری گرفتن یک عکس خوب می‌شود. این کلیسا در گوای قدیم قرار دارد.

نکته‌ها:

مراسم عشای ربانی (تنها در شرایطی) در طول ایام هفته ساعت صبح‌ها ۷ و ۸ صبح، بعد از ظهرها ۶ عصر و آخر هفته‌ها در طولصبح‌ ساعت۱۰:۱۵ دقیقه برگزار می شود.
این کلیسا توسط پرتغالی ها در زمان استعمار ساخته شده است.

 

گوا بازدید از دژ نظامی آگوادا (Aguada) دژ نظامی آگوادا در قرن ۱۹ میلادی توسط پرتغالی‌ها ساخته شده است و یک فانوس دریایی هم در نزدیکی آن قرار دارد. این دژ به صورت تمام قد در ساحل جنوبی کاندولیم (Candolim) واقع شده است و در ابتدا وظیفه‌ی ان حفاظت از عبور و مرور و خط ساحلی بود. امروزه اما برای فراهم کردن دیدی بی نظیر از گوا برای گردشگران فعالیت می کند. دژ آگوادا از آن دست نقاطی است که در سفر به هند حتما باید ببینید و این فرصت را به شما می دهد تا نگاهی اجمالی به نحوه‌ی نفوذ پرتغالی‌ها به دولت هند بیاندازید.

نکته‌ها:

بازدید از این دژ رایگان است.
ساعات فعالیت این دژ نظامی قدیمی از ۹:۳۰ صبح تا ۶ عصر است.

 

پاناجی (Panaji)، پایتخت ایالت گوا

پایتخت گوا یعنی پاناجی مکانی عالی برای سپری کردن یک پایان روز است. اگر دنبال خرید سوغاتی هستید، به بازار محلی آن سری بزنید و علاوه بر آن دانه‌ی بادام زمینی مشهور آن را هم تهیه کنید. در پایان با تهیه مقداری نوشیدنی محلی این ناحیه به نام Vinicola از خودتان پذیرایی کنید.

 

پناه‌گاه پرندگان دکتر سلیم علی

گوا مملو از پرندگان مختلف است و همین موضوع از آن مکانی عالی برای سپری کردن یک صبح نشاط آور به همراه دوربین دوچشمی ساخته است. یکی از این نقاط پناه‌گاه پرندگان دکتر سلیم علی است که به افتخار پرنده‌شناس برجسته‌ی گوایی به این نام خوانده می‌شود. بهترین راه برای گشت و گذار در این منطقه استفاده از یک قایق است. شما باید از میان جنگل‌های مردابی عبور کنید تا به پرندگان برسید. در سر راه ممکن است با کروکودیل‌ها هم برخورد کنید!

نکته‌ها:

بهترین زمان برای تماشای پرندگان اوایل صبح، در ماه‌های نوامبر تا فوریه است. (به خصوص برای مهاجرت زمستانی پرندگان)

پناهگاه گرندگان دکتر سلیم علی
عمارت Braganza

قدم زدن بر روی زمین‌های عمارت Braganza نگاهی گذرا از سبک زندگی تجملی گرای صاحب‌خانه‌های سابق گوا (طبقه‌ی اشراف پرتغالی‌ها در زمان استعمار) به شما می‌دهد. اندازه‌ی واقعی این عمارت و تزیینات پر خرج چیزی است که تا نبینید باور نمی‌کنید. کاشی پرتغالی، چوب فلاندرز، سنگ مرمر ایتالیایی، لوستر بلژیک، ظروف، عاج آبنوس و انواع مصالح دیگر به شما کمک می‌کند تا همه چیز را در مورد خانواده‌ی Braganza بدانید. این عمارت در روستای آرام چاندور ( ۴۰ کیلومتری جنوب پاناجی) واقع شده است.

نکته‌ها:

ورود و بازدید از این عمارت رایگان است، اما هدیه‌ی مالی به نگهداری آن کمک می کند.
تماشای این مکان می تواند با با بازدید از گوا چیترا، Palacio do Deao و آب‌های آرام ساحل Benaulim همزمان شود.

عمارت Palacio do Deao

عمارت زیبا و مستعمراتی Palacio do Deao در روستای کوییپم (۴۰ کیلومتری جنوب پاناجی) واقع شده است. این عمارت با تمام عشق توسط دو زوج به نام‌های روبن و سلیا واسکو داما که در آن زندگی می‌کنند، ترمیم شده است. عمارت Palacio do Deao در سبک معماری جالبی که فرهنگ هندو و پرتغالی را با هم ترکیب می کند، ساخته شده است.

نکته‌ها:

اگر از قبل نوبت رزرو کند، سلیا برای شما یک ناهار پرتغالی، به همراه تور بازدیدی از عمارت و باغ‌های گسترده اطراف آن را تدارک می‌بیند.
اگر شما میلی به صرف ناهار ندارید، سلیا با چای از شما پذیرایی خواهد کرد. فقط مطمئن شوید از قبل هماهنگ کنید، چرا که اینجا یک خانه است، نه یک رستوران.

رستوران Sunset Ashram

رستوران زیبای Sunset Ashram یک استراحتگاه است که مکانی عالی برای دراز کشیدن، گوش دادن به موسیقی چیل اوت و رسیدن به آرامشی بی نظیر در طول روز است. این رستوران با شهرت نسبتا معرفی نشده‌اش و موزیک‌های خارق‌العاده، خودش را بخشی از انتخاب‌های تجاری گوا کرده است.

نکته ها:

بهتر است به صورت آنلاین رویدادهای ویژه‌ی این رستوران را بررسی کنید.

رستوران Sunset Ashram انواع غذاهای دریایی، مدیترانه‌ای، اروپایی و پیتزا را سرو می کند.

رستوران Thalassa

رستورانی فوق‌العاده، به همراه محیط و منظره‌ی غروبی خیره کننده که حتما باید ببینید. سرآشپز این رستوران یونانی است، اما هم در طبخ غذاهای یونانی و هم غذاهای هندی مهارت دارد. قطعا کیفیت غذاهای اینجا شما را راضی خواهد کرد. محیط اطراف رستوران به گونه‌ای است که انسان به سختی می تواند از آن دل بکند، خصوصا اگر در رابطه‌ای عاشقانه به سر می‌برید.

نکته‌ها:

سعی کنید غذاهای اصلی را بیش از حد سفارش ندهید، چرا که ظرف‌های غذا معمولا بسیار بزرگ هستند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی